מטפלת סיעודית מחליפה

יתכן ואתם מכירים את הסיטואציה: לכם או ליקירכם יש מטפלת סיעודית זרה (או מטפל) והיא מעוניינת לצאת לחופשה, לרוב לביקור מולדת.

אם במקרה אתם לא מכירים את הסיטואציה (עדיין) סביר להניח שתיתקלו בה בשלב כזה או אחר ולכן כדאי להכיר ולהיות מוכנים.

לרוב, חופשת המולדת מתוכננת מראש מס’ חודשים ויש לכם מספיק זמן להיערך למציאת מטפלת סיעודית מחליפה. אורך החופשה נע לרוב בין חודש לחודשיים ובזמן הזה אתם צריכים פתרון לכם ו/או ליקיריכם.

הזמנים בהם בד”כ המטפלים הזרים מבקשים לצאת לחופשות הינם:

  • חודש דצמבר – לקראת סוף החודש (חג המולד והשנה החדשה)
  • חודש אפריל – לקראת חג הפסחא
  • אוגוסט – חופשת קיץ

אישה מבוגרת יושבת ומטפלת שמה ידיה על כתפי האישה

מה עושים? איפה מוצאים מטפלת סיעודית מחליפה?

  1. ראשית, קבלו מהמטפל/ת שנמצא/ת כיום את המועדים להיעדרות – מהם תאריכי הטיסה הלוך וחזור. רצוי לסכם עם המטפלת שתצא מאמצע החודש עד אמצע החודש הבא על מנת שניתן יהיה להשלים את שעות העבודה על ידי מטפלת מחליפה
  2. מומלץ לפנות לחברת הסיעוד/תאגיד שדרכם הגיעה אליכם המטפלת מלכתחילה ולבדוק איתם פתרון למצב. הפתרון יכול להיות זמינות של מטפלת אחרת, או העסקת מס’ מטפלים ישראליים במשמרות ועוד.
  3. לעיתים למטפל/ת שלכם יש חבר/ה שיכולים להחליף אותם ולכן כדאי לשאול את המטפלים עצמם.
  4. ניתן לפרסם מודעה באנגלית. מומלץ כחודש וחצי לפני מועד החופשה.
  5. כאשר איתרתם עובד/ת מחליפים צריך לבדוק האם יש להם אישור עבודה או לפחות אישור שהייה בארץ. לא כדאי להסתבך עם עובד לא חוקי. במידה והעובד/ת מחזיק באישור שהייה בארץ ללא אישור עבודה, אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם חברת הסיעוד שתסייע לכם בהליך הגשת בקשה לאינטר ויזה וכך תוכלו להעסיק אותו/ה באופן חוקי.
  6. כדי לבדוק האם המחליף/ה מחזיקים באשרת עבודה בתוקף כדאי לפנות לחברת הסיעוד שתבדוק את הנושא. אפשר להעסיק מטפלת סיעודית מחליפה עם אשרת עבודה בתוקף, כל עוד היא נמצאת בארץ פחות מ- 51 חודשים ובתנאי שהמטפלת הקבועה יוצאת מהארץ לפחות ל- 21 יום. חברת הסיעוד/תאגיד יסייעו בדיווח על המטפלת הסיעודית המחליפה כמחליפה, לרשות ההגירה ולסוכן הביטוח (במידה והביטוח לא נעשה ישירות דרככם ואז אתם תצטרכו לעדכן את סוכן הביטוח).

ישנם מקרים בהם היציאה של המטפל/ת הסיעודי/ת הקיים/ת היא לא מתוכננת מראש, כגון במקרה של פטירה / מחלה במשפחה. במקרים אלו לרוב נתקלים בקושי רב לאתר מטפלים סיעודיים זרים ויתכן כי תידרש מציאת פתרון יצירתי יותר, כגון העסקת מטפלים/ות ישראליים במשמרות. בכל מקרה מומלץ לפנות לחברת הסיעוד למתן פתרון.