מטפלת סיעודית עם לינה

חוק הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי מעניק מכסת שעות שבועיות לזכאי גמלת הסיעוד. לרוב שעות אלו מספיקות והמשפחה מעסיקה, דרך חברת סיעוד, מטפל/ת ישראלי/ית ו/או זר/ה. לעיתים מגיע המצב הבריאותי של המטופל/ת לכדי כך שהנם נזקקים למטפל/ת סיעודי/ת לאורך כל שעות היממה, הווה אומר: מטפלת סיעודית עם לינה.

העסקת מטפלת סיעודית 24 שעות

העסקה של מטפל/ת סיעודית סביב השעון טומנת בחובה תוספת בעלויות שכן חוק הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי איננו מעניק עזרה סיעודית סביב השעון. לעיתים למטופל/ת יש ביטוח סיעודי פרטי אשר יכסה את העלות הזו ולעיתים המטופלים ובני משפחתם נדרשים לשלם את העלויות הכרוכות בהעסקת מטפלת סיעודית עם לינה.

עובדת זרה מגישה מגש אוכל למטופל

העסקת מטפלת סיעודית זרה

כאשר נזקקים למטפלת סיעודית עם לינה, המשמעות לרוב היא העסקת עובד/ת זר/ה שכן בעוד שמשפחתם של המטפלים הישראלים נמצאת בארץ ולרוב למטפלים יש מחויבות למשפחתם שלהם, העובדים הזרים שוהים פה לבד לצורך פרנסת המשפחה שלהם שנשארה בארץ מוצאם.

כשבאים להחליט האם להעסיק מטפל/ת סיעודית עם לינה כדאי להתחשב בפרמטרים הבאים:

  • עומס טיפולי למטפלת במקרים שבני הזוג סיעודיים.
  • שכרו של עובד/ת זר/ה נמוך יחסית לעומת השכר של מטפלים ישראלים ל-24 שעות, אך כדאי לקחת בחשבון שישנן עלויות נוספות, כגון: ביטוח, לינה, אוכל, דמי כיס שבועיים, תשלומים שונים לצורך הוצאת האישורים הנדרשים ועוד.
  • לצורך העסקת מטפל/ת עם לינה יש צורך בחדר פנוי עבורם.
  • הימצאותו/ה של מטפל/ת לאורך כל שעות היממה (למעט יום חופש אחד בשבוע) משנה את המאזן בבית. לבית מצטרף אדם נוסף, זר, שחי עם המשפחה בבית וחולק איתה את המרחב הקיומי.
  • לעיתים המטפל/ת לא דובר/ת עברית וגם אם הם דוברי עברית לרוב לא בצורה שוטפת.

צוות העובדים בחברתנו א.מ. מתן ישמח לסייע לכם בקבלת החלטה כאמור, להציג בפניכם את מגוון האפשרויות שיכולות להתאים למצב המטופל/ת לרבות העלויות הכרוכות בכך.

לאחר קבלת ההחלטה נשמח לעמוד לשירותכם בליווי התהליך שייבחר, בין אם התאמת מטפל/ת ישראליים ובין אם בחירה בהעסקת עובד/ת זר/ה והטיפול בכל השלבים הנדרשים.