מטפלים סיעודיים זמניים

מטפלים סיעודיים לקשישים מעניקים שירותים וטיפולים שהמטופל אינו יכול לבצע בעצמו בשל ירידה או פגיעה בתפקוד האישי. הטיפול הסיעודי יכול לכלול הכנת אוכל, עזרה בקניות לבית, ליווי לבדיקות רפואיות ומקומות אחרים, עזרה בהתארגנות לשינה, מקלחת, צרכים ועוד.

הטיפול הסיעודי יכול להיות באמצעות מטפלים סיעודיים 24/7, שלרוב הינם מטפלים זרים לקשישים וכן מטפלים סיעודיים אשר מגיעים לבית המטופלים למס’ שעות ומסייעים להם. האחרונים יהיו לרוב מטפלים סיעודיים ישראלים, אך יכולים להיות גם מטפלים זרים.

בנוסף, יתכנו מצבים בהם העזרה לה זקוק הקשיש/ה הינה עזרה זמנית, לפרקי זמן קצרים יחסית. במקרים אלו יעשה שימוש במטפלים סיעודיים זמניים, ישראלים או זרים.

מטפלים סיעודיים זמניים

מתי יזדקק הקשיש למטפל סיעודי זמני?

קשישים יזדקקו למטפל/ת סיעודי/ת זמני/ת במקרים הבאים:

  • לאחר ניתוח / אשפוז – החלמה מניתוחים יכולה להיות ארוכה וממושכת, כמו גם מורכבת ומאתגרת, בעיקר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי. במקרים של אשפוז קצר לאחר ניתוח (מס’ ימים), לרוב אנו רואים התגייסות של בני המשפחה אשר מסייעים ליקיריהם. מרגע השחרור מבית החולים מתחיל התהליך השיקומי האמיתי. בבית, אין אחיות מוסמכות וצוות מקצועי של בית החולים אשר מסייע לקשיש/ה, גם בני המשפחה שסייעו בזמן האשפוז צריכים לחזור לחיק משפחתם ולפרנסת המשפחה. הזמן הזה של החזרה הביתה כשהמטופל לא לגמרי בשיא כוחו זה זמן בו מומלץ לקחת מטפל/ת סיעודי/ת זמני/ת. המלצתנו היא להסתייע במטפלת סיעודית עם לינה לתקופה של מס’ שבועות עד מס’ חודשים, עד שהקשיש/ה חוזר/ת לפעילות עצמאית.
  • לאחר פציעה – לא חייב להתאשפז ולעבור ניתוח על מנת להזדקק למטפלים סיעודיים זמניים. לעיתים פציעה יכולה לגרום לקשישים להזדקק לעזרה בפעולות שעד לפני הפציעה הם ביצעו לבד. במקרה כזה חשוב להבין מהי הפעילות העצמאית שנפגעה, באיזו פעילות הקשיש/ה זקוק/ה לעזרה ומה תדירות הביצוע. יתכן ובמקרה זה ניתן יהיה להסתפק במטפלים סיעודיים זמניים למס’ שעות ביום, למשל לזמן הרחצה וההתארגנות לשינה.
  • כשהמטפל/ת הסיעודי/ת בחופשה – במקרה זה יש להבחין בין מטפלים סיעודיים ישראלים שלרוב משובצים מס’ שעות ביום, לבין מטפלים סיעודיים זרים אשר נמצאים 24/7 בבית הקשיש/ה. במקרה של מטפלים סיעודיים ישראלים, החופשות שלהם בדרך-כלל קצרות ובהנחה שהמטפלים הינם מטעם חברת סיעוד וכוח אדם, החברה תדאג למציאת מחליף/ה. במקרה של מטפלים זרים אשר מעוניינים לצאת לחופשה, לעיתים למשפחה עצמה יש תפקיד חשוב במציאת מטפלת סיעודית מחליפה ולעיתים חברת הסיעוד עושה מאמץ לאתר מטפל ישראלי לתקופה הרלוונטית עד לחזרת המטפל הזר.
  • בתקופת תהליך קבלת האישור להבאת עובד זר – תהליך העסקת עובדים סיעודיים זרים הינו תהליך בירוקרטי שלוקח זמן. יחד עם זאת, הקשיש/ה אשר זקוק/ה לטיפול סיעודי לא יכול/ה לחכות לקבלת האישור. במקרה כזה ניתן לפנות לחברת סיעוד וכוח אדם בבקשה לאייש מטפל סיעודי זמני לתקופת ההמתנה לאישור.

כאשר אתם מזהים שיקיריכם יזדקקו למטפלים סיעודיים זמניים, או קבועים אנו ממליצים לכם לפנות בהקדם לחברת סיעוד על מנת לבקש מטפל/ת סיעודי/ת זמני/ת. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר: siud@am-matan.co.il