דרושות מטפלות לקשישים

אנחנו אחרי חודשים בהם שהינו בבית, עם מגבלות כאלה ואחרות על היציאה. חודשים בהם, מצד אחד רצינו לבקר את ההורים שלנו, להביא אליהם את הנכדים ומצד שני רצינו להגן עליהם, והם הרי אוכלוסיית הסיכון. ההמלצה עבורם היתה להישאר ספונים בבית ולהימנע מיציאה החוצה וממפגש עם הנכדים…

בימים כתיקונם הורינו עצמאיים במידה כזו או אחרת, עורכים לעצמם את הקניות, קונים בעצמם את התרופות, אך בחודשים האחרונים חלקנו עשינו זאת עבורם, כי רצינו להגן עליהם והעדפנו שיישארו בבית ולא יאספו איזה וירוס בחוץ (במיוחד לא את וירוס הקורונה…). חלקנו ערכנו קניות עבור 2 משקי בית, לנו ולהורים שלנו, חלקנו קפצנו במיוחד לבית המרקחת על מנת לרכוש להורינו את התרופות הרצויות. חלקנו אולי התנדבנו כחלק ממערכי מתנדבים שראינו בערים והבאנו לבני הגיל השלישי את התרופות שלהם. מה שבטוח, גם אנחנו וגם ההורים הבנו את החשיבות של מתן עזרה לאוכלוסיית הקשישים. הבנו עד כמה דרושות מטפלות לקשישים.

גם בשגרה ובעיקר בחירום – דרושות מטפלות לקשישים

גם בשגרה ישנם קשישים רבים שנעזרים במטפלות אשר מגיעות לביתם למס’ שעות שבועיות, מסייעות להם בניקיונות, בבישולים, בקניות ומארחות להם חברה.

במשבר הקורונה המטפלות הללו הפכו להיות הצוהר של הקשישים לשאר העולם. לעולם שיוצא החוצה בזהירות לסידורים חיוניים על אף סכנת ההידבקות. המטפלות הללו פועלות במסירות בטיפול אחר בני הגיל השלישי. בימי הקורונה, הן עוטות עליהן את כל אביזרי המיגון הנדרשים (כפפות, מסיכה וכו’) ומגיעות לבית הקשיש, לסייע, לטפל להביא את התרופות מבית המרקחת ולרכוש עבורו מזון. המטפלות הללו הפכו להיות החברה היחידה של אותם קשישים שהנכדים שלהם כבר לא יכולים לבוא לבקר.

במשבר הזה הבנו עד כמה אותן מטפלות משמעותיות בחיי ההורים שלנו. ואם עד המשבר ההורים שלנו לא נעזרו במטפלת, בתקופת המשבר חלקם הזדקקו לעזרה של מטפלת, בין אם דרך גמלת הסיעוד של ביטוח לאומי ובין אם באופן פרטי.

מטפלת מודדת לקשישה לחץ דם בעידן הקורונה (עם מסיכות)

נערכים להמשך

לפי התחזיות המתפרסמות בעיתונות, הקורונה לא נעלמה והיא פה כדי להישאר, לפחות עד שימציאו חיסון. אומרים שגל התפרצות חדש בפתח, אם לא עכשיו כשבתי הספר וגני הילדים חזרו לפעילות רגילה, אז בהמשך בעוד מס’ חודשים ואולי בחורף הבא. ולכן עדיף שההורים שלנו, בני הגיל השלישי ימשיכו לשמור על עצמם וימנעו משהיה במקומות הומי אדם, ימנעו מיציאה לסידורים. זה משאיר לנו את הדאגה להורים – להמשיך לקנות להם מזון ותרופות.

אך כאמור, המשק בשלבי חזרה לשגרה, מה שאומר שרוב הסיכוי אנחנו חזרנו לעבודה ועל כן הזמינות שלנו עבורם נפגעת.

המלצה שלנו היא לדאוג להורים כבר עכשיו לעזרה  – אפשר לבדוק עם ביטוח לאומי האם מגיעה להורינו גמלת סיעוד, אפשר לבדוק עם קופות החולים מה הזכאות עבור הורינו, לבדוק עם הביטוח הפרטי, או פשוט לשכור עזרה באופן פרטי.

* מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא, והכתוב בחוק הוא המחייב. אין המאמר בא לומר ו/או להמליץ כיצד לפעול, כל אחד רשאי לפעול על פי הבנתו וצו מצפונו.

** במאמר נכתב ‘מטפלות’ מטעמי נוחות בלבד.