אודותינו - א.מ. מתן סיעוד וכוח אדם | משנת 1988| מטפלים באיכות חיים

הדרכות לגיל השלישי

איכות חיים טובה כוללת עצמאות ואוטונומיה של האדם ודחיקת התלות שלו בזולת ובמערכת. איכות חיים בזקנה כוללת תפקוד יומיומי שוטף ואורח חיים עצמאי.

בגיל המבוגר חשוב להקפיד על שלושה אלמנטים שמשפיעים אחד על השני ותורמים אחד לשני. הקפדה על שלושתם יחד תשפר את התפקוד היומיומי שמשפיע על איכות החיים והבריאות:

  • פעילות גופנית בגיל השלישי - שמירה על שגרת פעילות גופנית תתרום רבות לבריאות, לתפקוד היומי ולאיכות החיים. גם אם לא עשיתם פעילות גופנית בחייכם, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל.
  • תזונה נכונה בגיל השלישי – תזונה נאותה, בעיקר בגיל המבוגר, מסייעת לשמירה על הבריאות ולהפחתת היווצרות מחלות כרוניות. כמו כן היא תורמת לחיוניות בפעילות היומיומית, לאנרגיה ולמצב הרוח. אנשים בגיל המבוגר פגיעים יותר לחוסרים תזונתיים ועל כן חשוב להתאים ולגוון את התפריט כך שיכלול את כל אבות המזון.
  • נמצא במחקרים קשר בין אימון קוגניטיבי לשיפור ארוך-טווח בתפקוד הקוגניטיבי, בתפקוד היום יומי ובבריאות. ולכן מאוד חשוב לתרגל את המוח כחלק משגרת היום יום וכדרך חיים.

חברת א.מ. מתן פועלת לשיפור איכות החיים והרווחה של כל אדם. כאמור, אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית, תזונה מותאמת ואימון קוגניטיבי מביאים לשיפור בתפקוד, באיכות החיים ובבריאות. אנו מאמינים כי לעיתים חסרים הידע והכלים לאוכלוסיית בני ובנות הגיל השלישי בכל הקשור לאורח חיים בריא ועל כן יזמנו סדרת הרצאות בנושא.

נושאי ההרצאות

פעילות גופנית

בהרצאה נדבר על חשיבות הפעילות הגופנית לשיפור בריאות, התפקוד הגופני ואיכות החיים בגיל המבוגר. בהרצאה יינתן מידע על השפעת הפעילות הגופנית, עקרונות לביצוע נכון של הפעילות, סוגי הפעילות הגופנית המומלצים ושמירה על בטיחות בפעילות הגופנית.

תזונה

בהרצאה נפרט על קבוצות המזון, תזונה נאותה בגיל המבוגר, עקרונות התזונה הבריאה, דגשים תזונתיים לאוכלוסיית הגיל השלישי.

חדר כושר למוח

בהרצאה נדבר על חשיבות האימון למוח בגיל המבוגר וההשפעה על האינטיליגנציה, הזיכרון, היצירתיות והלמידה. בהרצאה יינתנו טיפים לייעול פעולת המוח בגיל המבוגר, לרבות המלצות לאימוני מוח יומיומיים.

התאמת הבית לגיל השלישי

לרוב אנחנו חושבים על זה רק אחרי שקורה משהו או שמתעורר צורך בהתאמה, אבל למעשה כדאי לבצע התאמות למרחב האישי כדי למנוע פציעות ולשמור על הבטיחות והבריאות בגיל המבוגר.

תרגול מעשי

במפגש זה נפעיל את הגוף הלכה למעשה. למפגש זה יש לבוא בבגדים נוחים ונעלי ספורט.

אודות המרצה - אלדד וקסלר

אלדד הוא גרונטולוג בחברתנו אשר סיים לימודי התואר השני בגרונטולוגיה (מדעי הזקנה) עם התמחות בניהול מוסדות לקשישים והוא בוגר תואר ראשון בחינוך גופני עם התמחות בפעילות גופנית בגיל המבוגר. לאלדד ניסיון רב בעבודה עם הגיל המבוגר. המידע שאלדד מעביר בהרצאות שלו עוזר על מנת לשפר את הבריאות, התפקוד היום יומי ואיכות החיים.

מיקום ההרצאות

ההרצאות מתקיימות במתנ"סים השונים ברחבי הערים: אשקלון, אשדוד, שדרות, קריית גת, קריית מלאכי וראשל"צ.

מעוניינים בהרצאה? מוזמנים לפנות אלינו לקבלת הסברים מפורטים ולהתאמות אישיות.

X