מטפלים סיעודיים ישראלים

זוהי תופעה רווחת בחברה הישראלית לראות ברחוב, בגינות ציבוריות ובמגוון מקומות, קשיש/ה מלווה על ידי מטפל/ת סיעודית זר/ה. פחות נפוץ, או שאולי איננו שמים לב, לראות מטפלים סיעודיים ישראלים, אך זה לא אומר שהם לא קיימים. כיום, למעשה ישנה אפשרות להעסיק מטפלים סיעודיים ישראלים ולא זרים.

ההבדלים בין העסקת מטפלים סיעודיים ישראלים לזרים

לרוב, העסקת מטפלים ישראלים מתאפשרת כאשר הקשיש/ה זקוק/ה לעזרה יומיומית אך לא עזרה צמודה 24/7. מדוע? לרוב, למטפלים הסיעודיים הישראלים יש משפחה משלהם, ילדים, הורים וכו’ אשר חיים בארץ ולהם צריך לדאוג. כך למעשה המטפלים הישראליים עובדים מס’ שעות בבית הקשיש/ה ובתום יום העבודה, חוזרים לביתם, למשפחתם.

מטפלים זרים לקשישים נמצאים פה בישראל לצורך פרנסה בלבד, כאשר את משפחתם הם השאירו בארץ המקור והם דואגים לשלוח להם כסף. המטפלים הסיעודיים הזרים חיים בארץ בבית הקשיש/ה בו/ה הם מטפלים ויוצאים לחופשות מולדת קצרות בחגים ו/או בחופשות. לכן, כאשר הקשיש/ה זקוק/ה לעזרה מסביב לשעון, הפתרון של העסקת עובד זר הוא הפתרון העדיף.

מטפלת צעירה הולכת יחד עם מטופלת קשישה

אם כך, נשאלת השאלה למה להעסיק מטפלים ישראלים ולא זרים?

היתרונות שבהעסקת מטפלים סיעודיים ישראלים

  • היתרון הגדול בהעסקת מטפלים סיעודיים ישראלים נעוץ בשפה המשותפת ובתרבות הדומה בין המטפל/ת לקשיש/ה. המטפלים הזרים, כאמור, באים מארצות זרות ולהם תרבות ומנטליות שונים וכך הקשיש/ה והמשפחה צריכים להסתגל ולהתרגל לתרבות שונה. בעוד שהמטפלים הסיעודיים הישראלים הינם בעלי תרבות ומנטליות דומים וכמובן דוברי עברית. חברת הסיעוד מתאימה את המטפל/ת לקשיש/ה, בין אם מדובר במטפלים ישראלים או זרים.
  • כאשר מעסיקים מטפל/ת סיעודי/ת זר/ה צריך לדאוג לו/ה לחדר, למקום לינה, לארוחות, לביטוחים ועוד. בעוד שמטפלים ישראליים חוזרים לביתם בסוף יום העבודה.
  • תהליך קליטת מטפל – תהליך העסקת עובד זר הינו תהליך ארוך ומורכב, אשר דורש גם פנייה אל תאגידי עובדים זרים. לעומת זאת, תהליך העסקת מטפל/ת סיעודי ישראלי/ת הוא פשוט יותר ודורש פנייה אל חברת כוח אדם לסיעוד, או מציאת מטפל/ת באופן עצמאי.
  • כאשר מעסיקים מטפל/ת סיעודי/ת זר/ה ישנה הפחתה בשעות הזכאות מטעם הביטוח הלאומי- גמלה של 150% תופחת ב-3 שעות ל-16 שעות שבועיות וגמלה של 168% תופחת ב-4 שעות, ל-18 שעות שבועיות. את שאר הזמן צריך לממן באופן פרטי.

לסיכומו של דבר משפחה צריכה לחשוב מה עדיף לה ומתאים לה: האם להעסיק מטפלים סיעודיים ישראלים או זרים. חברתנו, א.מ. מתן סיעוד וכוח אדם יכולה לסייע בכל אחת מהחלופות ולהתאים לכם את המטפל/ת הרצוי/ה. אם אתם מעוניינים להתייעץ, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו: siud@am-matan.co.il