חוק סיעוד ביטוח לאומי – מה כדאי לדעת?

חוק סיעוד של המוסד לביטוח לאומי הוא החוק המגדיר את נושא הטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי. אזרחים ותיקים אשר  זקוקים לעזרה בתפקוד היומיומי ומעוניינים להישאר בביתם. המדינה מכוונת לפעול על פי הפסוק ממורשת ישראל “אל תשליכני לעת זקנה, כלות כוחי על תעזבני”.

חוק הסיעוד נחקק מתוך ההכרה, ההבנה והחשיבות של הישארות הקשיש בביתו, בסביבתו הטבעית ובקהילה המוכרת לו כדי לשמר את איכות חייו ועצמאותו.

מה אומר חוק סיעוד ביטוח לאומי?

במסגרת החוק ניתנת גמלת סיעוד למי שעומד בתנאים הבאים:

  1. תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה.
  2. הכנסות שאינן עולות על סף שנקבע בתקנות הביטוח הלאומי. כאשר, אם שני בני הזוג סיעודיים ההכנסה תחושב לפי יחיד עבור כל אחד מבני הזוג.
  3. זקוק לעזרה של אדם אחר בביצוע פעולות יומיומיות בתוך הבית. פעולות יומיומיות כוללות: ניידות, קימה ממיטה ומכיסא, הליכה, ישיבה ושימוש באמצעי עזר לניידות כגון כיסא גלגלים, התמצאות בבית, הלבשה, אכילה, שתייה, רחצה וביצוע פעולות הנדרשות לצורך טיפול בהפרשות.
  4. מגורים בבית או בדיור מוגן.
  5. לא מקבל גמלה סיעודית אחרת מגוף ממשלתי.

תמנה של קשישה ומטפלת מחייכות אל המצלמה

במסגרת קבלת גמלת הסיעוד ניתנים השירותים הבאים:

  • מטפל/ת ישראלי/ת בבית הקשיש – לרוב מדובר בזכאות למס’ שעות בהן מגיע/ה המטפל/ת לבית הלקוח/ה ומסייע/ת בביצוע פעולות יום-יומיות כגון: הלבשה, מקלחת, הליכה, קניות, הכנת אוכל, חברותא ועוד. המטפל/ת מועסק/ת דרך חברות סיעוד כחברתנו – א.מ. מתן. אנו מתאימים את המטפל/ת ללקוח/ה לפי מס’ פרמטרים משותפים למטופל ולמטפל, לרבות: שעות הטיפול, שפת שיחה, סגנון בישול, דתי/חילוני ועוד ופועלים לשביעות רצונו/ה של הלקוח/ה.
  • השתתפות במימון עובד/ת זר/ה – החל מהיקף גמלת סיעוד של 150% ניתן להעסיק עובד/ת זר/ה, בהתאם לרצון המטופל/ת. העסקת עובד/ת זר/ה מתחילה בפנייה לחברת סיעוד כחברתנו א.מ. מתן. תחילה אנו נסדיר בשיתוף עם התאגיד את נושא הניירת והאישורים הנדרשים (היתר העסקה וויזה) ולאחר מכן נשלב את העובד/ת זר/ה ונלווה את תהליך הקליטה במשפחה.
  • ביקור במרכז יום לקשיש
  • אספקת מוצרי ספיגה
  • אספקת והתקנת לחצן מצוקה
  • אספקת שירותי כביסה

במסגרת חוק סיעוד ביטוח לאומי ניתן להגיש גם תביעה לגמלת סיעוד עבור קשיש/ה המאושפזים או שעומדים להתאשפז לצורך ניתוח מתוכנן ולקבל שירותי סיעוד עוד במהלך האשפוז.

אנו בא.מ. מתן בעלי ניסיון רב בתחום ובעלי יכולת להתאים לכם מטפל/ת סיעודי/ת במידת הצורך ו/או לסייע לכם בתהליך העסקת עובד/ת זר/ה במהירות האפשרית.