איך שומרים על הבריאות בחורף?

כבר כמעט והספדנו את החורף ואז הגיע גל חורפי ארוך, גשום וקר.

בעונת החורף קשישים נוטים לסבול יותר ממחלות כגון: שפעת, דלקות ריאות, קורונה ועוד.

הגורם העיקרי שמשפיע על תחלואת קשישים בחורף נובע מהעובדה שמנגנון הוויסות הפנימי שלהם עובד פחות טוב וכך הם גם מתלבשים פחות מתאים למזג האוויר וגם הגוף מתקשה לחמם את עצמו.

אז על מה חשוב להקפיד בשביל לשמור על הבריאות בחורף?

בעת היציאה מהבית

בחורף, כשקר, אנו ממעטים לצאת מהבית. עבור קשישים, מצד אחד זה טוב, כי זה מפחית את סכנת ההחלקה ברחוב בשל מדרכות וכבישים רטובים. אך מצד שני חשוב לצאת לשאוף אוויר ולכן כדאי לצאת החוצה, לשאוף אוויר וגם ללכת קצת. ההליכה מזיזה את הגוף, מחזקת את השרירים והעצמות, וזה בעיקר חשוב למי שסובל מבריחת סידן (אוסטואופורוזיס). אך יש לשמור על כללי זהירות, כגון: לצאת להליכה בימים לא גשומים, גם אם הם קרים במיוחד, להיעזר במקל הליכה במידת הצורך, לנעול נעליים טובות. בנוסף, כדאי להתלבש טוב וחם ורצוי מאוד להגן על בית החזה – אפשר להוסיף שכבה של אפודה, שמצד אחד לא מגבילה את התנועה בכתפיים ומצד שני שומרת על בית החזה מחומם ומוגן יותר.

חימום הבית והגוף

רגליים עם גרביים על ההסקה

כדי להתמודד עם הקור חשוב לדאוג לחימום הבית. כדאי להכיר גם את הסכנות הטמונות במגוון אמצעי החימום: בשימוש בתנורי חימום הפועלים על נפט, סולר או גז יש סכנת חנק ואף סכנת שריפה. חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת ותקינות מכשירי החימום וכן להשאיר באופן קבוע בבית חלון פתוח כדי לאפשר זרימת אוויר.

במידה ונכנס שיקול כלכלי בהיבט של חימום הבית, כדאי לדעת שמזגנים מיני מרכזיים צורכים המון חשמל. אפשר להתקין מזגן קטן בחדר העיקרי בו נמצאים רוב שעות היום ולחמם אותו עם המזגן הקטן.

כדי לשמור על גוף מחומם חשוב להתלבש טוב – קנייה של ביגוד טוב פעם אחת יכולה לשפר לכם את איכות החיים לשנים קדימה. ההמלצה שלנו היא לרכוש ביגוד תרמי טוב (כזה שקונים לטיול בלפלנד), חולצת מיקרופליז וסווטשירט פליז, גרביים תרמיים (רצוי מצמר מרינו) וכובע צמר. את הביגוד התרמי לובשים מתחת לביגוד הרגיל וזה משפר את השמירה על חום הגוף.

לסיכום, הקור בחורף מסכן את הבריאות הן מבחינת תחלואה, היפותרמיה והן מבחינת סכנת נפילות. כשמקפידים על הכללים שלעיל אפשר לשמור על הבריאות בחורף.

 

* מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא, והכתוב בחוק הוא המחייב. אין המאמר בא לומר ו/או להמליץ כיצד לפעול, כל אחד רשאי לפעול על פי הבנתו וצו מצפונו.